GINOP 3.1.2-8-2-4-16
Alapadatok:
kedvezményezett neve: Woodpecker Software Szolgáltató, Kereskedelmi és Tanácsadó Korlátolt Felelősségű Társaság
projekt címe: Woodpecker Software Kft. export piacon történő megjelenésének megvalósítása.
szerződött támogatás összege: 20 707 590 Ft.
támogatás mértéke (%-ban): 50%
projekt tervezett befejezési dátuma (ha megvalósult, akkor a tényleges befejezés): 2021.12.31.
projekt azonosító száma: GINOP-3.1.2-8-2-4-16-2017-00057
projekt tartalmának bemutatása:
A fejlesztés célja:
A hazai ERP piacon cégünk sikerrel jelent meg újszerű megközelítésével, amelyet jól mutat, hogy működésünk során minden 3-4 évben sikerrel dupláztuk meg árbevételünket. A fejlődési ütem fenntartása a következő néhány évben a tulajdonosok és a vállalkozás ügyvezetésének meglátása alapján tisztán a hazai piacon már nem fenntartható, így a projekt megvalósításának hátterét elsősorban az a tulajdonosi szándék adja, amely a vállalkozás számára az elért növekedési dinamika fenntartását tűzi ki célként. A projekt hosszú távú célja, hogy a brit piacra lépéssel egy olyan üzleti és értékesítési know-how-t szerezzen a Woodpecker, amit további piacok megszerzését megkönnyíti, ugyanis hosszú távon a Woodpecker nemzetközi terjeszkedésben gondolkodik, ami az Egyesült Királyságon túl más országokra is kiterjed (pl. USA, Németország, Kanada, Ausztrália, stb.)
A projekt számszerűsíthető eredményeit a következőkben foglaljuk össze:
- Várhatóan elért vállalkozások száma 2018-ban: üzleti kapcsolatépítő rendezvényeken keresztül: 600; kiállításokon keresztül 1000; online és közösségi marketingen keresztül a magyar statisztikákból kiindulva: 3 000 kattintás (50 lead); telefonos tárgyalásszervezésen keresztül: 3000 (70 lead).
- Létrejövő ügyféltalálkozók száma 2018-ban: 60 üzleti kapcsolatépítő rendezvény; ebből létrejön 70 személyes ügyféltalálkozó
- Generált lead-ek száma 2018-ban: személyesen elért (kapcsolatépítés, kiállítások): 60 lead, ebből: 30 aktív vagy eseti viszonteladó, 30 végfelhasználó; online marketingen keresztül: 50 lead, mind végfelhasználó; telefonos tárgyalásszervezésen keresztül: 70 lead, mind végfelhasználó
- Generált megbízások száma 2018-ban: 18 megbízást tervezünk
A fejlesztés részletes szakmai tartalma:
A projekt előkészítése 2016-ban megkezdődött. Jelenleg egy fő kereskedelmi képviselőt alkalmazunk az Egyesült Királyságban és ennek eredményeként már több potenciális ügyféllel tárgyalunk. Az előkészítés során sikerrel mértük fel a piacra lépés lehetséges formáit, amelynek eredményeként állt össze jelen pályázati projekt tartalma. Az előkészítés során felmértük, hogy a hazai piacon tapasztalt sajátosságok milyen mértékben jellemzik a megcélzott exportpiacot és nem találtunk jelentős eltéréseket a célcsoport attitűdjét, igényeit vizsgálva. Az Egyesült Királyság gazdaságát a következő években az Európai Unióból történő kilépés folyamata fogja meghatározni, amely várhatóan jelentősen befolyásolja a KKV szegmens belső szerkezetét, működését. A Közös Piacból történő kilépés egyes piaci szegmensekben visszalépést, más területeken viszont jelentős fejlődést hozhat. A Woodpecker Kft ERP rendszereit a hazai piacon elsősorban gyártó és agrár cégek használják. Mindkét területen a Brexit jelentősen befolyásolja a vállalkozások piaci helyzetét, működését. Az agrár támogatások rendszerének megváltozása, illetve az EU piacaihoz való hozzáférés módjának változása várhatóan a brit KKV szektor számára a hatékonyság iránti igény növekedése mellett a nyilvántartási rendszer átalakulását is hozza majd, amely fejlesztési igényként fog jelentkezi a vállalatirányítási rendszerek területén is. Tekintettel arra, hogy ezen változások a piacon alig néhány év alatt következnek be a Woodpecker Kft által kínált rendszerek rugalmassága felértékelődik a célpiacon.
Ennek megfelelően célunk, hogy egy hatékonyan ügyfél akvizíciós módszertant alakítsunk ki építve a projekt előkészítés tapasztalataira. A projekt főbb lépései:
-Műszaki fejlesztési feladatok: Tekintettel arra, hogy a Woodpecker technológiája nem dobozos termékekre épül az export piaci megjelenés technológiai előkészítése csak korlátozott fejlesztési igényeket generál. Ez elsősorban a rendszer alapvető honosítási feladataira épül. Ez megában foglalja a megfelelő rendszerelemekben foglalt tartalmak angol nyelvre történő fordítását, a megfelelő mértékegységek, átszámítási szabályok érvényesítését, lokalizálását. A fejlesztési feladatok közül kiemelkedik a rendszer számviteli moduljának fejlesztése mivel ebben az esetben az angolszász könyvelési sztenderdeknek megfelelő működést kell kialakítanunk.
-Piacra lépés előkészítése: A piacra lépés előkészítése a projekt előkészítés során megfelelően megalapozottá vált. E tevékenységi körben elsősorban piackutatási és értékesítési módszertani tudástőke felhalmozása a célunk. A projekt keretei között elkészítjük azokat az értékesítés támogató tartalmakat, amelyek a piaci megjelenéshez szükséges, beleértve egy új, a brit sajátosságokhoz igazított angol nyelvű weblap, valamint a különböző rendszerleírások testreszabott formátumban történő előkészítését. Fontos eleme a projektnek az értékesítési módszertan kidolgozása. Ennek alapja egy megfelelő célpiaci szegmentáció kialakítása, amely alapján kialakítható az értékesítési stratégia, meghatározható a megfelelő marketing mix, valamint az alkalmazandó értékesítési csatornák rendszere. A piacra lépés előkészítésének központi eleme továbbá a marketing tevékenységünk szakmai megalapozása, cégünk célpiac számára kínált fontosabb üzeneteinek meghatározása, a Woodpecker rendszerek által kínált előnyök célpiaci keretek közötti újradefiniálása, a megfelelő értéküzenetek kialakítása.
-Leadflow generálás: A projekt harmadik fő tevékenységi eleme a leadflow generálás. Ennek egyik első eszköze az üzleti network építés különböző kapcsolatépítő szervezetek (pl. BNI) rendszerében, amelyet a projekt keretei között további elemekkel kívánunk kiegészíteni. Az előkészítés során szerzett tapasztalataink azt mutatják, hogy az értékesítés egyik sikeres csatornája a BNI hálózata, amelynek cégünk hosszabb ideje aktív tagja. Ennek lényege, hogy rendszeres networking rendezvények segítségével közvetlenül tudunk találkozni potenciális ügyfeleinkkel. A leadflow generálás eszközrendszerének központi eleme továbbá a célzott marketing tevékenység. Tanácsadók bevonásával online és telefonos direktmarketing kampányt tervezünk megvalósítani, amely egyrészt magába foglalja a célpiaci szereplőkhöz kapcsolódó kontakt listák megszerzését, generálását, a megfelelő direktmarketing csatornák feltérképezését és realizálását, a célcsoport pontosítását és az eléréséhez szükséges kampány eszközök kialakítását. Ezekre építve a projekt keretei között végzünk célzott marketing tevékenységet, amelynek eredményeként létrejön az értékesítés alapját jelentő leadflow.
-Viszonteladói hálózat kialakítása: A célpiaci megjelenésre a leadflow generálás mellett fontos eszköz a közvetítői hálózat létrehozása, amelyben a célpiacon megfelelő jelenléttel rendelkező integrátorok segítségével történik az értékesítés. A potenciális viszonteladókból létre kívánunk hozni egy adatbázist, majd egy meghatározott stratégia kidolgozásával kívánjuk őket felkeresni
A beruházás eredményképpen létrejött eszközökkel előállítandó, feldolgozandó, értékesítendő termékek:
A projekt eredményeként létrejön a Woodpecker Kft generált vállalatirányítási rendszertechnológiájának Egyesült Királyságra, mint célpiacra szánt, lokalizált verziója. Cégünk üzleti modelljéből következő adottságként a termék része az az értékesítési és rendszer bevezetési know-how, amely szolgáltatási keretbe foglalja az ERP rendszer bevezetését.
A Woodpecker elsősorban a KKV-szektor számára biztosít Vállalatirányítási rendszereket, melyeknek különlegessége, hogy a modulokból álló integrált rendszert ötvözik az egyedi fejlesztés szabadságával és hatékonyságával. Ennek köszönhető, hogy a Woodpecker rendszerek az elején és később is jól illeszkednek a cég igényeihez. A rendszerek bevezetését üzleti és technikai szakértőkből összeállított csapatok végzik, a technikai megvalósítás éppen úgy feladatuk, mint a cég üzleti céljainak, folyamatainak, problémáinak megértése, és ezekre megoldások nyújtása.
További előnyök, melyek az angol piacon is számítanak:
• A sikeres bevezetés nagyobb biztonsága.
• Pontosabb illeszkedés következményeként hatékonyabb eszköz a munkavégzésben.
• Monoton, erőforrást igénylő munkák nagyobb mértékű kiváltása.
• Hatékonyabb vezetői kimutatások.
• Szebb céges anyagok.
• Versenyelőnyt jelentő ötletek és megoldások is beleépíthetők a rendszerbe.
• Hatékonyabb workflow-k.
• Kisebb össz bekerülési költség, a rendszer képes a jövőben is követni a cég változásait.
• Szigorú és rugalmas üzleti folyamatok szükség szerint.
• Tetszőleges számú felhasználó.
• Nincsenek licensz díjak.
• Kis hardver igény.
• Kapacitás lekötésének lehetősége miatt az új igények gyorsan és tervezhetően bekerülnek a rendszerbe.
A Woodpecker rendszerek az alábbi témaköröket támogatják:
• Árajánlatok kezelése
• Bérelszámolás
• Beszerzés
• Címke nyomtatás
• Elszámolások
• Feladatkezelés, workflow
• Felmérések
• Fuvarszervezés
• Géppark, járműpark kezelés
• Gyártás munkalapok, feladatok
• HR
• Hulladékkezelés
• Iktatás, dokumentumkezelés
• Jármű mérlegelés, mérlegjegy
• Kapacitás tervezés
• Készletkezelés
• Kimutatások (extra)
• Kiskeresk., C&C kereskedelem, helyszíni rendelésfelvétel
• Kontrolling
• Könyvelés
• Marketing
• Megrendelések
• MEO, naplók
• Munkanaplók
• Outlook integráció
• Pályázat management
• PDA, érintőképernyők
• Pénzügy
• Portál, publikus felületek
• Projekt management
• Sales támogatás, CRM
• Szállítólevelek
• Számlázás
• Szárítás, takarmánykeverés, bértárolás
• Szerviz munkalapok, feladatok
• Szerződések
• Tantárgy beosztás
• Táblatörzs, gazd., perm. napló
• Tenyésztés
• Üzleti terv és tény
• Extra szolgáltatások
• Adatok migrálása korábbi rendszerekből
• Kapcsolódás harmadik fél által üzemeltetett rendszerekhez
• IPAR 4.0 megoldások, kapcsolódás speciális gépekhez, pl. gyártósorokhoz
• Offline működés telepítési pontok közötti szinkronizálással szinkronizálás
• Natív app-ok fejlesztése
• Bármilyen egyéb, speciális, egyedi igény
-
Az utóbbi 3 évben 50-60 pályázatban vettünk rész, tapasztaltak vagyunk IPAR 4.0 megoldások kivitelezésében is.
-
megkönnyítjük a pályázati anyagok előállítását
-
rendszereink eddig minden pályázati ellenőrzésen átmentek
-
az ellenőrzéseken mi is aktívan részt veszünk, csökkentve ezzel az ügyfelünkre nehezedő terhet
-
A Modern Vállalkozások Programja által minősített beszállítóként mindenben megfelelünk a felhívás elvárásainak
-
az MVP szakembereivel személyes, jó kapcsolatot ápolunk
-
nem utolsósorban elégedett lesz rendszerével