Hogyan segít a digitális transzformáció az emberi tévedések csökkentésében?
- janosgerevich6
- júl. 11.
- 2 perc olvasás
Frissítve: júl. 22.

Két hete reggel beszélgettem egy fém alkatrészeket gyártó cég termelésvezetőjével. Hajnalban elindította a műszakot, majd bosszankodva mesélt nekem egy tanulságos esetről, miközben az irodája felé tartottunk az üzemből.
„Reggel minden a szokásos rendben ment. Aztán egyszer csak jött egy hívás a raktárból: elfogyott az egyik alapanyag.” – mondta, mielőtt káromkodott egyet.
Mint később kiderült, egy rendelési Excel-táblában elírták a mennyiséget, és mivel senki nem vette észre, a beszállító pontosan annyit hozott, amennyi a táblázatban szerepelt.
Nem volt műszaki hiba. Csak egy elgépelés – és fél napra megállt a gyártás. ⏳
Az előzetes cégfelmérések során tervezőink rendszeresen találkoznak ehhez hasonló esetekkel. A leállások sokszor milliós károkat okoznak. 💸
Egy apró emberi hiba nemcsak kézzelfogható pénzveszteséget jelent, hanem presztízsvesztést is.
A gyártósor átállítása, a csapat feladatainak átszervezése, az alternatív beszerzés órákba telhet – ez nemcsak extra terhet ró a kollégákra, hanem fokozza a nyomást, és növeli a feszültséget is. A megszokott folyamatoktól való eltérés pedig újabb hibák kockázatát hordozza.
És mindez egyetlen rossz adat miatt történt…
Ilyenkor válik igazán láthatóvá, meddig bírja még a jelenlegi munkamódszer, és meddig lehet még Excel-táblákkal, nem ránk szabott megoldásokkal, rutinból dolgozni.
⚠️ Ha nem segít egy ránk optimalizált Digitális Munkaerő, minden munkakör potenciális kockázatot hordoz – egy apró hiba pedig könnyen láncreakciót indíthat. Rendben, de mit tehet egy vezető azért, hogy ez ne forduljon elő újra?
Indítson el egy ERP-beszerzést? Például ruházzon be egy nagy ismert márka szoftverébe?
Mielőtt bármit teszünk, érteni kell, hogy mit is jelent valójában a digitális transzformáció.
Ugyanis ez nem egy termék, amit csak megvásárolunk és azonnal jobb lesz tőle az életünk. Ez egy folyamat, aminek kulcsszereplői a cégben dolgozó emberek. A megoldás nem megy egyik napról a másikra, sőt! Előfordul, hogy évekig eltart, mire elmondhatja a cég, hogy beépült a szervezet működésébe. Mindeközben jelentős változásokon megy át a szervezet, ezért "transzformáció".
A piaci körülmények, az elvárások és az erőforrásaink is folyamatosan változnak. Ahhoz, hogy ezzel lépést tartsunk egy stratégiai partnerre van szükség, aki hosszú távon folyamatosan, velünk együtt fejlődő Digitális Munkaerőt tud biztosítani.
Az eredmény egy olyan szervezet, ahol a Digitális Munkaerő nemcsak leveszi a vállunkról a mindennapi adminisztráció terhét, hanem időben jelez, ha például nem rendeltünk elegendő alapanyagot — így a tulajdonos sem veszít milliókat és a termelésvezetőnek sem kell bosszankodnia.
Gerevich János
Digitális transzformáció specialista, ügyvezető
+36 20 9944 581, janos.gerevich@woodpecker.hu


