top of page

Robotot és AI-t minden cégbe! – Vagy mégsem?

  • janosgerevich6
  • júl. 11.
  • 2 perc olvasás

Frissítve: júl. 22.

Mi is folyamatosan kutatjuk az AI lehetőségeit és annak legjobb alkalmazását. Nem csak a K+F osztályunkon, hanem a sales csapatnál is téma: például a tegnap reggeli napindító egyeztetésünkön valaki felvetette az Amazonos híreket:



Egy pillanatra elhallgattunk….


Nem azért, mert ez lenne az év tech-híre. Hanem mert pontosan tudjuk, mi fog történni az ilyen cikkek után.

Minden második cégvezető most fogja előkapni a jegyzetfüzetét: „Akkor nekünk is kéne valami AI… mondjuk egy chatbot, vagy legalább egy kis automatizálás… a versenytárs is biztosan most kezd bele…. most még támogatások is vannak rá, hajrá”

És itt kezdődnek a bajok.


Nem az AI-jal vagy az automatizálással van a gond.

Hanem azzal, hogy a legtöbben az elavult működésüket toldozgatják-foltozgatják. Úgy, hogy közben a folyamataik, a gondolkodásuk, a kultúrájuk közel ugyanaz marad.


ree

Ez olyan, mintha egy Trabantot lefújnánk metálfénnyel, és azt mondanánk, hogy most már sportkocsi. (Csodavárás. Nem mintha nem lett volna a Trabant egy kis csoda… 40 évvel ezelőtt.)


A robotok, digitális asszisztensek önmagukban nem oldanak meg semmit.

Az Amazon sikere nem abban rejlik, hogy 750 000 robotot állítottak munkába – hanem abban, hogy ehhez újragondolták a teljes működésüket: 


  • átalakították a raktárakat

  • lecserélték az ismétlődő emberi munkát automatizált megoldásokra

  • új, értékteremtő szerepeket hoztak létre a munkatársaknak.


Tehát nem csak eszközöket vettek – hanem új alapokra helyezték a működésüket. Ez az a szemlélet, ami a legtöbb digitalizációs projektből ma még hiányzik.

Sok cégvezető érkezik hozzánk azzal a reménnyel, hogy egy másfél órás beszélgetés után megkaphatja a számára tökéletes AI-megoldást 🪄 – érthető, hiszen a piacon gyakran ezt sugallják. 


Mi viszont tudjuk, hogy valódi eredményt csak akkor lehet elérni, ha először megértjük a cég működését, folyamatait és céljait. Ezért minden közös munka egy alapos felméréssel kezdődik, amely alapján felállítjuk a Digitális Munkaerő Térképet – ez a digitális stratégia fontos része. Csak ezután lehet egy valóban koherens digitális transzformációt elindítani.


A Woodpeckernél ezzel járulunk hozzá, hogy a partnereink a jövő sikeres cégei legyenek. 🪶


Gerevich János

Digitális transzformáció specialista, ügyvezető

+36 20 9944 581, janos.gerevich@woodpecker.hu 

 
 
bottom of page