Robotot és AI-t minden cégbe! – Vagy mégsem?
- janosgerevich6
- júl. 11.
- 2 perc olvasás
Frissítve: júl. 22.
Mi is folyamatosan kutatjuk az AI lehetőségeit és annak legjobb alkalmazását. Nem csak a K+F osztályunkon, hanem a sales csapatnál is téma: például a tegnap reggeli napindító egyeztetésünkön valaki felvetette az Amazonos híreket:
💰 Már 750 000 robot dolgozik náluk, és AI alapú működéssel 16 milliárd dollár megtakarítást érhetnek el 2032-re éves szinten. 🤝 Ráadásul az alkalmazottak is elégedettebbek: nagyobb biztonságban érzik magukat és szakmailag is előreléphettek.
Egy pillanatra elhallgattunk….
Nem azért, mert ez lenne az év tech-híre. Hanem mert pontosan tudjuk, mi fog történni az ilyen cikkek után.
Minden második cégvezető most fogja előkapni a jegyzetfüzetét: „Akkor nekünk is kéne valami AI… mondjuk egy chatbot, vagy legalább egy kis automatizálás… a versenytárs is biztosan most kezd bele…. most még támogatások is vannak rá, hajrá”
És itt kezdődnek a bajok.
Nem az AI-jal vagy az automatizálással van a gond.
Hanem azzal, hogy a legtöbben az elavult működésüket toldozgatják-foltozgatják. Úgy, hogy közben a folyamataik, a gondolkodásuk, a kultúrájuk közel ugyanaz marad.

Ez olyan, mintha egy Trabantot lefújnánk metálfénnyel, és azt mondanánk, hogy most már sportkocsi. (Csodavárás. Nem mintha nem lett volna a Trabant egy kis csoda… 40 évvel ezelőtt.)
A robotok, digitális asszisztensek önmagukban nem oldanak meg semmit.
Az Amazon sikere nem abban rejlik, hogy 750 000 robotot állítottak munkába – hanem abban, hogy ehhez újragondolták a teljes működésüket:
átalakították a raktárakat
lecserélték az ismétlődő emberi munkát automatizált megoldásokra
új, értékteremtő szerepeket hoztak létre a munkatársaknak.
Tehát nem csak eszközöket vettek – hanem új alapokra helyezték a működésüket. Ez az a szemlélet, ami a legtöbb digitalizációs projektből ma még hiányzik.
Sok cégvezető érkezik hozzánk azzal a reménnyel, hogy egy másfél órás beszélgetés után megkaphatja a számára tökéletes AI-megoldást 🪄 – érthető, hiszen a piacon gyakran ezt sugallják.
Mi viszont tudjuk, hogy valódi eredményt csak akkor lehet elérni, ha először megértjük a cég működését, folyamatait és céljait. Ezért minden közös munka egy alapos felméréssel kezdődik, amely alapján felállítjuk a Digitális Munkaerő Térképet – ez a digitális stratégia fontos része. Csak ezután lehet egy valóban koherens digitális transzformációt elindítani.
A Woodpeckernél ezzel járulunk hozzá, hogy a partnereink a jövő sikeres cégei legyenek. 🪶
Gerevich János
Digitális transzformáció specialista, ügyvezető
+36 20 9944 581, janos.gerevich@woodpecker.hu


